De handbalsters van DFS Arnhem hebben de weg omhoog in de hoofdklasse A gevonden. De ploeg van trainer Egon Floors boekte zaterdagavond in sporthal Rijkerswoerd tegen WHC de derde zege op rij: 31-22.

Daarmee poetste DFS de moeizame seizoenstart, met nederlagen tegen Lettele en stadgenoot ESCA enigszins weg. De zware knieblessures die Daphne Verkroost en Lotte van Noesel in de eerste wedstrijd tegen Lettele opliepen, hadden echter diepere indruk achtergelaten. ,,Dat was voor ons een mentale tik”, bekende Manon Janssen, die tegen WHC zes keer scoorde. ,,Het was vreselijk nieuws voor Daphne en Lotte. We hebben met ze meegeleefd, vooral omdat het niet hun eerste zware knieblessure was. Maar je moet daarna als ploeg wel door en niet in het negatieve blijven hangen.”

Het doel van DFS, afgelopen seizoen gedegradeerd uit de tweede divisie, was bovenin mee te draaien. Janssen: ,,Na het wegvallen van Daphne en Lotte leven we van wedstrijd naar wedstrijd, maar na drie competitiezeges en een bekeroverwinning gaat het de goede kant op.”

Janssen speelde zelf met Venlo op eredivisieniveau en is met haar 26 lentes op de midopbouw de routinier bij DFS. Met veel plezier. ,,In Venlo speelde ik op de hoek en toen al die gevestigde namen hier stopten, was ik daar een beetje klaar mee. In de opbouw leer ik nu weer nieuwe dingen en probeer de leidende rol op me te nemen.”

Doelpunten DFS Arnhem: Karlijn Schulte 9, Manon Janssen 6, Vivian van Zadelhoff 5, Lenna Duin 4, Karlijn Abbenhuis 4, Sophie Abbenhuis 1, Adinda Arends 1, Kirsten Rolfes 1.