Na het verlies in de derby tegen Kwiek stond afgelopen dinsdag de tweede derby alweer op de rol In de voorronde van de beker was Nieuw Heeten de tegenstander. Na een goede eerste helft waarin Wijhe de betere ploeg was vocht Nieuw Heeten zich terug in de wedstrijd. Toch wist de thuisploeg redelij op de been te blijven en de wedstrijd over de streep te trekken. Afgelopen zaterdag kwam de nummer twee van afgelopen seizoen op bezoek in Wijhe.

DSO is een tegenstander van formaat, vorig jaar werd de thuiswedstrijd in een spektakelstuk gewonnen door de gasten uit Den Helder. Dit jaar was het wederom een spektakelstuk. 71 doelpunten in een uur handballen, de goed gevulde Lange slag werd prima vermaakt dor beide teams. DSO mag het eerste scoren en daarmee was ook gelijk de laatste voorsprong van de gasten een feit. Vanaf de 0-1 neemt Wijhe gelijk het initiatief en komt al snel op een 3-1 voorsprong.  DSO doet weer wat terug en kan weer gelijk komen, vanaf dat moment zijn de ploegen gelijkwaardig tot 17-17 in de eerste helft gaat het gelijk op. Wijhe neemt een kleine voorsprong vlak voor rust en bij de 19-17 stand gaan beide ploegen op zoek naar de kleedkamer. Na de rust s het weer de thuisploeg dat scoort en daarmee aangeeft de boel snel te willen beslissen. De gasten uit Den helder willen echter van geen wijken weten en blijven knokken. Wijhe laat de voorsprong echter niet kleiner worden dan twee doelpunten. Wanneer de thuisploeg ook nog in ondertal weet te scoren zonder een doelpunt tegen  te krijgen is de wedstrijd gespeeld en wordt er afgefloten bij een 37-34 stand.