Gastvrij/Wijhe’92 – DFS

De eerste wedstrijd spelen we gelijk tegen een onbekende ploeg, vorig jaar uitkomend in de andere tweede divisie. Ook voor Wijhe is het een spannende avond, hoe staan we er na een intensieve voorbereiding voor en kunnen we brengen wat we moeten brengen? Tot de stand van 6-6 gaat het gelijk op. D gasten uit Arnhem weten zelfs op voorsprong te komen 6-7 in de 18e minuut. Vanaf dat moment vinden de meiden van Wijhe de tweede versnelling en drukken de gasten in de verdediging. 4 doelpunten op rij zorgen voor een voorsprong van 10-7, DFS stribbelt nog even tegen en maakt de 10-8 nog maar dan gaan alle remmen los bij de thuisploeg. weer 5 doelpunten op rij zonder tegen doelpunt geeft een 15-8 ruststand.

Ook na de thee schieten de wijhese dames uit de startblokken en met een 17-8 stand in de tweede helft begint de doelpuntenmachine even te haperen. Aan de hand van Lenna Duin knokt DFS zich terug in de wedstrijd en mogen 5 maal op rij aanleggen voor een doelpunt.  Bij de stand van 17-13 hervind de thuisploeg zich en gaat het weer doelpunten maken hiermee is het verzet van de gasten uit Arnhen definitief gebroken. Wijhe speelt een goede pot en eindigt bij een 25-18 stand.